Dirigent en instructeur Drums of Echo

Jan Voermans

Begonnen op 8-jarige leeftijd als slagwerker bij de plaatselijke drumband in Leunen.

Met de drumband de landskampioenstitel behaald en gespeeld op het WMC Kerkrade.

Als drummer gestart bij het combo van het jongerenkoor. Gespeeld bij Slingerlandband (symfopop), Double Grant (Jazz-Rock), Tritone (Jazz).

Mijn hart ligt bij de pop, jazz en funkmuziek en heb gedurende mijn opleiding in verschillende combo’s, bigbands (drums) en symfonieorkesten (klassiek slagwerk) gespeeld.

Via lessen op muziekschool gekozen voor een beroep als fulltime slagwerker.

De opleiding heb ik genoten op het Conservatorium van Maastricht en deze in 1982 afgesloten met Akte muziekonderwijs B en directie. Vervolgens nog les gehad van diverse docenten zoals René Creemers, John Engels.

Diverse clinics gevolgt bij o.a. Simon Phillips, Benny Greb en Gavin Harrison. Ook Mallet-clinics  van David Friedman en Ramon Lormans.

Momenteel heb ik maandelijks les bij Egbert van Gruythuyzen. Ik geef veel workshops aan grote groepen en op basis- en voortgezet onderwijs.

Ik ben instructeur/dirigent bij de volgende verenigingen:

• Gilde Holthees
  • Gilde Groeningen
  • Drumband Zandakker Venray
  • Slaagveld Sevenum
  • Drumband St. Catharina Leunen

Als drummer ben ik actief bij:

• Feestband – Sch!k
  • Lazy Chair – easy pop jazz
  • Henk Amuseert – eigen muziek en theater met Henk Deters.